Rachunek narodowej polityki badań medycznych – Stany Zjednoczone kontra Azja ad

Posted in Uncategorized  by admin
May 22nd, 2018

Według NSF prawie połowa z 14 601 nowych naukowców z tytułem doktora, którzy zostali przeszkoleni w Stanach Zjednoczonych w 2009 roku, nie byli obywatelami USA ani stałymi mieszkańcami. Jeśli instytucje amerykańskie są skłonne przeznaczyć pieniądze, szkolenia i infrastrukturę do wspierania utalentowanych, zaangażowanych naukowców, byłoby to nielogicznym marnotrawstwem zasobów i złej długofalowej strategii, aby zmniejszyć federalne mechanizmy dotacji i zlikwidować potencjalne możliwości zatrudnienia. W rzeczywistości malejące wsparcie finansowe może zachęcać badaczy medycznych do poszukiwania pracy gdzie indziej. Główne agencje rządowe w Azji i ich budżety na badania medyczne. W porównaniu z USA, Chinami, Indiami, Koreą Południową, Tajwanem i Singapurem bardzo odmiennie spojrzeli na badania medyczne i opracowali politykę, która wspiera badania medyczne jako motor wzrostu gospodarczego i innowacji intelektualnej (patrz tabela). Ich budżety krajowe są w dużej mierze oparte na badaniach naukowych i rozwoju, a środki finansowe rosną, a cele budżetowe wynoszą od 2 do 5% ich produktów krajowych brutto (PKB). Indyjski cel finansowania badań medycznych to 2% PKB.
Zwiększone finansowanie infrastruktury badawczej przyciąga naukowców i organizacje zainteresowane wysokojakościowymi badaniami, w tym badaniami klinicznymi. W ciągu ostatnich dwudziestu lat coraz więcej badań klinicznych przenosiło się za granicę, gdzie korzyści mogą obejmować niższe koszty prowadzenia działalności, mniej przepisów administracyjnych i większe wzbogacanie międzynarodowych stosunków między naukowcami. Średnie roczne tempo wzrostu w badaniach klinicznych było najwyższe w Chinach – 47% – podczas gdy liczba osób w Stanach Zjednoczonych spadła średnio o 6,5% rocznie.4 Ponadto zwiększona uwaga poświęcana Azji przez prywatne firmy i inne organizacje pozarządowe przyspieszyły szybkie reagowanie na szczeblu politycznym na obawy związane z brakiem świadomej zgody, przejrzystości i innych kwestii etycznych, co dodatkowo zwiększy atrakcyjność prowadzenia badań w regionie.
Polityka azjatycka odzwierciedla uznanie zewnętrznych korzyści ekonomicznych płynących z badań medycznych. Chiny i Indie opowiadały się za finansowanymi przez rząd badaniami medycznymi, aby poprawić wyniki zdrowotne. Chiny postulowały zwiększenie wydatków w ramach osiągnięcia xiaokang, konfucjańskiego określenia, które oznacza umiarkowanie prosperujące społeczeństwo. W 2007 r. Indie zainaugurowały Departament Badań Zdrowotnych, który koordynuje programy badawcze w dziedzinie biomedycyny i zdrowia, i tłumaczy ich wyniki, aby rozwiązać problemy zdrowia publicznego. Od czasu podpisania porozumienia o zawieszeniu broni w Korei w 1953 r. Korea Południowa oparła się w dużej mierze na finansowanych przez rząd badaniach mających na celu zmniejszenie ubóstwa, pozwalając krajowi stopniowo zdobywać zaawansowane technologie i wiedzę. Badania medyczne są częścią co najmniej dwóch głównych obszarów technologicznych w 577 Inicjatywie w Korei Południowej: technologie medyczne, takie jak neuroobrazowanie, w celu zaspokojenia potrzeb starzejącej się populacji i badań nad kwestiami związanymi z bezpieczeństwem narodowym i zdrowiem publicznym, takimi jak infekcje- gotowość na choroby i bezpieczeństwo żywności.
Krajowe programy badawczo-rozwojowe są podstawowym elementem tajwańskiej polityki gospodarczej od co najmniej pięciu dekad
[przypisy: stomatolog bydgoszcz, ortodonta Warszawa, dentysta w krakowie ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dentysta w krakowie ortodonta Warszawa stomatolog bydgoszcz