Rozpoznanie sumienia w przepisywaniu aborcji cd

Posted in Uncategorized  by admin
May 22nd, 2018

Czynienie czegoś odzwierciedla sumienne zaangażowanie, jak powiedzieliby prawni naukowcy Bernard Dickens i Rebecca Cook, i jest to gest moralny, by pożyczyć słowa bioetycznej Laurie Zoloth. Stypendia bioetyczne są jednak zdominowane przez rozważania dotyczące odmowy sumienia, a nie sumiennego świadczenia. Przeciwnicy aborcji mogą twierdzić, że dostawcy aborcji są motywowani nie sumieniem, lecz wyłącznie przekonaniami politycznymi. Chociaż nie zgadzam się, ta krytyka rzeczywiście podkreśla znaczenie odróżniania roszczeń sumienia od innych rodzajów roszczeń. Z pewnością, jeśli roszczenia dostawców usług aborcyjnych wymagają kontroli, podobnie jak odmowy oparte na sumieniu, aby upewnić się, że odmowy są rzeczywiście motywowane sumieniem, a nie przekonaniami politycznymi, stygmatyzacją, nawykiem, błędnym rozumieniem dowodów medycznych lub innymi czynnikami.
Pomimo prawie czterdziestu lat debaty na temat sumiennej odmowy, nie mamy jasnej ścieżki do ich operacjonalizacji – nie ma standardowego programu nauczania dla pracowników służby zdrowia, jak humanitarnie wyrażać sprzeciwu, i nie ma klinicznych standardów opieki nad sumiennymi odmowami – choć są prawdopodobnie dobre i złe , umiejętne i przypadkowe, bezpieczne i niebezpieczne sposoby ich realizacji. Ponieważ potrzebujemy zarówno standardowego programu nauczania, jak i standardu opieki, być może przedwczesne jest wprowadzenie zupełnie nowego zestawu roszczeń sumienia. Terminy użyte w obecnej debacie są jednak niewystarczające i niedokładne.
Rozpoznanie jedynie negatywnych roszczeń sumienia w odniesieniu do aborcji – lub jakiejkolwiek opieki – jest rodzajem hemineglect. Pracownicy służby zdrowia, którzy mają sprzeczne poglądy na temat kwestionowanych procedur medycznych, mogą być sumienni , nawet jeśli ich podstawowe przekonania są różne. Nieuznanie, że sumienie zmusza do przerywania ciąży, tak jak zmusza do odmowy oferowania opieki aborcyjnej, czyni sumienie pustym pojęciem i pozostawia nas wszystkich bez podstaw moralnych (wysokich lub niskich), na których można się oprzeć.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Author Affiliations
Z Zakładu Położnictwa i Ginekologii, Katedry Studiów Kobiecych, Centrum Bioetyki i Nauk Społecznych w Medycynie oraz Programu na rzecz Praw Seksualnych i Sprawiedliwości Rozrodu, University of Michigan, Ann Arbor.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Ustawa o przedłużeniu programów zdrowotnych z 1973 r. (The Church Amendment), Pub. L. Nr 93-45, § 401, 87 Stat. 91, 95.

2. Wicclair MR. Obawy sumienia w służbie zdrowia. Cambridge, Wielka Brytania: Cambridge University Press, 2011.

3. Joffe CE. Lekarze sumienia: walka o zapewnienie aborcji przed i po Roe v. Wade. Boston: Beacon Press, 1995.

4. Poppema SP. Dlaczego jestem lekarzem aborcyjnym. Amherst, NY: Prometheus Books, 1996.

5. Parker W. Perspektywa późniejszej aborcji. . . od kogoś, kto je robi. Sumienie 2012, 33: 17-19

Zamknij odniesienia
Powołując się na artykuły (22)
Zamknij Cytowanie artykułów
[hasła pokrewne: Warszawa USG genetyczne, usunięcie endometriozy, kasetony świetlne ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kasetony świetlne usunięcie endometriozy Warszawa USG genetyczne