Rozpoznanie sumienia w przepisywaniu aborcji

Posted in Uncategorized  by admin
September 4th, 2018

Korzystanie z sumienia w służbie zdrowia jest ogólnie uważane za równoznaczne z odmową uczestniczenia w spornych usługach medycznych, w szczególności aborcji. Ten obraz zaniedbuje fakt, że opieka nad aborcją również opiera się na sumieniu. Nieprzerwane uznawanie świadczenia aborcyjnego za sumienne spowodowało, że przepisy, które nie chronią opiekunów, których zmusza sumienie do świadczenia usług aborcyjnych, przyczyniają się do ciągłego stygmatyzowania dostawców aborcji i pozostawiają teoretyczne i praktyczne ślepe miejsca w bioetyce z szacunkiem do pozytywnych roszczeń sumienia – to znaczy roszczeń opartych na sumieniu, aby oferować opiekę zamiast odmawiać jej świadczenia. Powiązanie sumienia z nastrojami przeciwnościom jest zrozumiałą konsekwencją ewolucji sumienia w służbie zdrowia. Pierwsze ustawodawstwo sumienia, poprawka Kościoła, powstało w 1973 r. W następstwie Roe v. Wade. Oświadcza, że pracownik służby zdrowia nie może być zobowiązany do wykonywania lub pomocy w wykonywaniu procedur aborcji (lub sterylizacji), które są sprzeczne z jego [sic] religijnymi wierzeniami lub przekonaniami moralnymi i zabrania dyskryminacji pracowników, którzy odmawiają świadczenia opiekę na podstawie ich przekonań moralnych. Zakazuje również dyskryminacji tych, którzy wykonują legalną procedurę sterylizacji lub aborcji , chociaż nie uznaje, że przekonania moralne mogą być przyczyną takiej troski. Zatem sprzeciw wobec aborcji i ogólnie kontrola płodności katalizowały rozwój prawa, teorii i praktyki sumienia w medycynie. Sumienne odmowy i sprzeciw wobec aborcji rósł razem, że tak powiem.
W ciągu ostatnich 40 lat pojęcie opieki opartej na sumieniu oznacza nieudzielanie lub odwoływanie się do aborcji lub innych kwestionowanych usług, stało się naturalizowane. W 2008 r. Administracja Busha rozszerzyła ochronę oferowaną przez kościelną nowelizację pracownikom, którzy zdecydowali się nie brać udziału, nawet pośrednio, w opiece naruszającej ich moralne przekonania. Administracja Obamy uchyliła tę zasadę. Grupy antyaborcyjne przyjęły rządy Busha i krytykowały odwołanie Obamy; grupy prochoice zareagowały w odwrotny sposób. Rezultatem jest trwająca fałszywa dychotomia aborcji i sumienia, która sprawia, że wszyscy przeciwnicy aborcji popierają ochronę prawną sumienia, a wszyscy zwolennicy prawa do aborcji sprzeciwiają się takim zabezpieczeniom, z niewielkim niuansem w obu pozycjach.
To, czy zapewnienie aborcji jest sumienne , zależy od tego, jakie jest sumienie. Większość idei sumienia obejmuje specjalny podzbiór etycznych lub religijnych przekonań agenta – jego rdzeń przekonań moralnych.2 Wniosek, że aborcja jest rzeczywiście sumienny według tego standardu, najlepiej jest wsparty przez socjolog Carole Joffe, która pokazała w Lekarze Sumienie, że wykwalifikowani lekarze głównego nurtu oferowali bezpieczną, współczującą opiekę aborcyjną przed Roe.3 Zrobili tak niewiele, aby zyskać i wiele do stracenia, grożąc grzywną, więzieniem i utratą licencji medycznej. Uczynili tak, ponieważ przekonania, które były dla nich najważniejsze, zmusiły ich do tego. Widzieli, jak kobiety umierają z powodu aborcji i aborcji przeprowadzanych przez niewykwalifikowanych dostawców
[podobne: pediatra ostrołęka, nfz poznań przeglądarka, narodowy fundusz zdrowia sanatorium oczekiwanie ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: narodowy fundusz zdrowia sanatorium oczekiwanie nfz poznań przeglądarka pediatra ostrołęka